SENSIBILITZACIÓ MUSICAL
L’objectiu principal és el desenvolupament de les capacitats musicals de cada nen treballant el ritme, l’entonació, l’escolta, la concentració, la creativitat, l’atenció i la memòria auditiva a través d’activitats i jocs musicals. Dirigit a Educació Infantil, P4 I P5.
INICIACIÓ A LA MÚSICA
Iniciació a la música de manera pràctica. Treball de la veu en conjut i de l’expressió rítmica corporal. Introducció als diferents instruments, de manera vivencial, mitjançant la pràctica dins un conjunt instrumental. Pas previ fonamental abans de triar un instrument definitiu. Dirigit a Cicle Inicial, 1r i 2n
TALLER D’INSTRUMENTS (VIOLÍ, GUITARRA I UKELELE)
Aprendrem a tocar instruments mitjançant la interpretació musical en conjunt. Es treballarà tant la part d’aprenentatge individual de l’instrument com les diferents habilitats socials implicades (escolta, col·laboració, rols).Oferim violí, guitarra i ukelele. Dirigida a Cicle Mitjà i Superior.
PERCUSSIÓ
Explorarem la interiorització del ritme des de dos vessants que es complementen: La percussió i els moviments del cos. Posarem en joc la motricitat, la cognició i l’emoció. Alhora experimentarem l’execució d’un instrument de percussió, el cajón, com a via d’expressió musical. Dirigida a cicle mitjà i superior.
TEATRE MUSICAL
Descobrirem la interpretació, la música, el cant i la dansa a través del joc i del muntatge d’un espectacle final. Fomentarem el treball en equip i els llenguatges expressius de cada infant mentre ens divertim, experimentem i aprenem. Dirigida a cicle Inicial, Mitjà i Superior.
Educació Infantil
SENSIBILITZACIÓ: P4 I P5
Cicle Inicial
INICIACIÓ A LA MÚSICA: 1r i 2n
Cicle Mitjà i Superior
UKELELE
GUITARRA
VIOLÍ
PERCUSSIÓ
TEATRE MUSICAL
L’any 1996 el CEMB va iniciar un projecte ambiciós: treballar l’activitat extraescolar de música com en una escola especialitzada.
Des d’aleshores, el CEMB ha donat aquest servei, que anomenem Escola de Música Annexa, a diversos centres, l’Escola Pia de Sarrià, l’Aspassim a Vallvidrera (en col·laboració amb l’Associació d’Amics de la Música de Vallvidrera), La Salle de Gràcia, Immaculada Vedruna i l’Escola Laia.
Més de 150 alumnes d’aquests centres reben formació musical, tant teòrica com instrumental a càrrec de professors especialitzats en cadascuna de les matèries.
La bona marxa del projecte ens porta a oferir aquesta possibilitat a altres escoles de la nostra ciutat.
Els alumnes de les escoles de música annexes són considerats a tots els efectes alumnes del CEMB, amb el benefici de no haver-se de desplaçar fins al centre per assistir a les classes. El CEMB es compromet a mantenir un professorat especialitzat i a no deixar desatès el servei, posant els substituts que convinguin quan sigui necessari.
Objectius
L’aprenentatge de la música a través d’un instrument millora notablement el desenvolupament sensible i mental de la persona.
L’objectiu és oferir la possibilitat d’aprendre a tocar un instrument i gaudir de la música a qui, per raons econòmiques, horàries o logístiques, no ho pot fer.
Adaptació del programa a cada escola
Cada escola pot plantejar les seves necessitats i nosaltres adaptem el programa a cada situació.
La idea bàsica és el treball en grup des del primer dia. Això aporta un element important de motivació, treball en equip i un cost de l’activitat a l’abast de molta més gent que en una escola de música convencional.
L’aprenentatge de l’instrument pot començar a partir de 6 anys (1er) i els grups no han de sobrepassar els 7 alumnes (amb un mínim de 4).
L’activitat té una durada de 60’. Es poden fer grups per sota dels mínims reduïnt una mica el temps de treball (45’).
El llenguatge musical sovint es fa avorrit per als nens i nenes. Per això hem adaptat un sistema d’aprenentatge del llenguatge integrat amb l’aprenentatge de l’instrument.
Instruments: Violí, Violoncel, Guitarra, Flauta de bec, Flauta travessera, Piano Aquests instruments són els més apropiats per a treballar en grup i els més fàcils d’aconseguir.
Evidentment es pot estudiar la possibilitat d’altres instruments segons la demanda que hi pugui haver.